Publikácie

Logopaedica XVI

17 €
Tento produkt je vypredaný

Logopaedica už dnes patrí medzi etablované a uznávané vedecké periodikum na Slovensku. Aj keď cieľovou skupinou tohto vedeckého zborníka sú najmä logopédi, v posledných rokoch po nej siahajú aj jazykovedci, psychológovia, špeciálni pedagógovia, liečební pedagógovia a iní odborníci, ktorých zaujíma humánna komunikácia a jej poruchy. Logopaedicu si so záujmom čítajú aj kolegyne a kolegovia z Českej republiky, čím sa významne rozšíril okruh čitateľov. 

Nová Logopaedica je obsahovo veľmi pestrá, keďže zahŕňa vedecké štúdie od raného veku až po zrelý vek (napr. kvalitná a rozsiahla štúdia o syntaktických vzťahoch v ranej ontogenéze reči ale aj prehľadový článok o mapovaní jazykových schopností na úrovni textu u pacientov s demenciou), prezentuje výsledky výskumov realizovaných na intaktnej populácii a u ľudí s rôznou mozgovou patológiou, detí s autizmom, orofaciálnym rázštepom a pod. Opäť sú tu zastúpené aj tie oblasti logopédie, kde máme stále nedostatok informácií (napr. augmentatívna a alternatívna komunikácia, efektivita terapeutických postupov pri rôznych druhoch NKS). 

Pri čítaní vedeckých štúdií vidíme významný kvalitatívny posun v zmysle metodologickej čistoty, spracovania a interpretácie výsledkov výskumu. V posledných rokoch vidíme významný nárast výskumov, ktoré sú realizované na slovensky hovoriacej populácii, čím získavame objektívnejší obraz o špecifikách vývinu reči u našich detí, o rôznych jazykovo-špecifických aspektoch narušenej komunikačnej schopnosti detí a dospelých. Prajem všetkým, ktorí budú čítať novú Logopaedicu, aby v nej našli odpovede na niektoré svoje otázky, ale tiež, aby v nej našli inšpiráciu pre svoju logopedickú prax.

prof. PaedDr. Zsolt Cséfalvay, PhD.

Obsah:

  • Hodnotenie zrozumiteľnosti reči u detí
    DANA BUNTOVÁ
  • Výkony slovensky hovoriacej intaktnej dospelej populácie v teste „diagnostika afázie, alexie a agrafie“
    JÚLIA ČUNDERLÍKOVÁ, ZSOLT CSÉFALVAY
  • Multimodálny komunikačný skríningový test pre pacientov s afáziou
    (MCST-A): prípadová štúdia
    IVICA HRUBÁ, ZSOLT CSÉFALVAY
  • Augmentatívne a alternatívne komunikačné stratégiepre pacientov s afáziou
    IVICA HRUBÁ, ZSOLT CSÉFALVAY
  • Kvalita života u detí a adolescentov s orofaciálnym rázštepom
    AURÉLIA KEREKRÉTIOVÁ, LUCIA NOVOTNÁ, SIMONA ZETOCHOVÁ
  • Syntaktické vzťahy v ranej ontogenéze reči
    JANA KESSELOVÁ
  • Aké je porozumenie viet u slovensky hovoriacich detí v mladšom školskom veku?
    JANA MARKOVÁ, MARÍNA MIKULAJOVÁ
  • Prečo má význam diagnostikovať spracovávanie jazykovej informácie na úrovni textu u pacientov s neurogénnym poškodením mozgu?
    JANA MARKOVÁ
  • Syndromológia narušeného vývinu reči u slovensky hovoriacich detí predškolského veku
    IVANA MIKLOŠOVÁ, MARÍNA MIKULAJOVÁ
  • Možnosti aplikácie terapeutického prístupu modifikácie zajakavosti u adolescentov s komplexným klinickým obrazom zajakavosti
    ERIKA PÁLFYOVÁ
  • Hodnotenie efektivity intervenčných programov zameraných na rozvoj fonematického uvedomovania
    OĽGA TOKÁROVÁ
  • Fonologické procesy u slovensky hovoriacich detí vo veku od 4 do 5 rokov
    DOMINIKA VAJDÍKOVÁ
  • Raný vývoj komunikace a preverbální vokalizaceu osob s poruchami autistického spektra
    KATEŘINA VITÁSKOVÁ, ALENA ŘÍHOVÁ
  • Vývin schopnosti izolácie foném u detí od piatich do siedmich rokov a jej vzťah k ranej gramotnosti
    MARTINA ZUBÁKOVÁ, MARÍNA MIKULAJOVÁ